Tvorba spätných odkazov
Tvorba spätných odkazov alebo linkbuilding.
V prvom rade by sme sa mali zoznámiť s pojmom Spätné odkazy.
Ak na svoje stránky umiestnite odkaz na inú webovú stránku (odkážete na ňu), vytvoríte spätný odkaz. V tomto prípade sa jedná o externý spätný odkaz, odkaz z cudzej www stránky.
Spätné odkazy môžu byť tiež invertné, čo znamená vzájomné prepojenie stránok vnútri jednej webovej stránky.
žiadnom prípade nepodceňujte tvorbu spätných odkazov. Externé spätné odkazy priamo zvyšujú návštevnosť webových stránok a sú dôležité pre SEO optimalizáciu stránok a pre fulltextové vyhľadávače.
Externé spätné odkazy nielenže zvyšujú návštevnosť webových stránok, ale tiež zvyšujú kvalitu stránok tým, že zvyšujú hodnotenie stránok a zlepšujú tak postavenie vo vyhľadávačoch.
Dnešné fulltextové vyhľadávače prikladajú veľký význam spätným odkazom. Prečo je to tak? Pretože sa predpokladá, že nikto nebude odkazovať na nekvalitné webové stránky.
Pri tvorbe spätných odkazov je dôležité držať sa určitého postupu, napr. (odkazy vymieňať s len kvalitne rovnako zameranou www stránkou).
1) výrazne ovplyvňujú fulltextové vyhľadávače – moderné vyhľadávače zohľadňujú pri radení výsledkov aj množstvo a kvalitu spätných odkazov
2) samé privádzajú potenciálnych zákazníkov,
3) budujú značku – čím viac sú odkazy vidieť, tým viac sa upevňuje povedomie o Vás.
Čo so sebou nesie tvorba kvalitného spätného odkazu?
- vyhľadávanie vhodnej stránky
- dohoda s prevádzkovateľom webovej stránky o tom, že bude ochotný odkazovať
- vytvoriť kvalitný spätný odkaz s ohľadom na vhodné kľúčové slová
- pravidelne sledovať úbytok spätných odkazov a reagovať na ne
Pri tvorbe kvalitných spätných odkazov je nutné držať sa pravidiel a určitého postupu, preto nechajte vytvorenie spätných odkazov nám..