Zakládáme internetový obchod - seriál
Seriál zakladáme internetový obchod je pre každého zákazníka sadou rád, ako nepodceniť počiatky s internetovým obchodom a ako sa vyvarovať chýb, ktoré sú veľmi časté.
Zakládáme internetový obchod, krok 2
V prvej časti sme sa prehrýzli nápadom a chuťou zriadiť si e-shop. Zmienili sme úspešnú prezentáciu Vášho tovaru spoločne s obchodnou stratégiou. Tiež sme si povedali, že zriadením samotného e-shopu nie je úspech na trhu zaručený. Teraz sa spoločne s našou firmou 4shop.cz pozrieme na ďalší krok v úspešnom podnikaní pomocou nami vytvoreného e-shopu.
Máme určitý druh tovaru a musíme si ujasniť, kto je našou cieľovou skupinou. Kto bude tržnou silou a tým, kto bude vyjadrovať svoje požiadavky a komu my musíme vyhovieť. Vašou odpoveďou v ideálnom prostredí je všetci, ktokoľvek, náš zákazník – náš pán. Musíte si uvedomiť, že Váš web môže navštíviť „ktokoľvek“. Zúžiť si návštevníkov na tých, ktorých poznám a už nakúpili, nie je práve strategické a zriadenie webu by bolo v tomto prípade zbytočné. A hlavne nepoznáte technickú zdatnosť návštevníkov a tým pre Vás potenciálnych zákazníkov Vášho e-shopu vo svete IT.
Prečo zužovať potenciálneho odberateľa. Ale je nutné ujasniť si, pre koho je web a čo sme schopní ponúknuť. A to najmä z pozície „nami ponúkaných služieb“ či produktov. Fungujúca štruktúra trhu, čo je zjednodušene veľké množstvo predávajúcich a kupujúcich, ponuka takmer identického tovaru, voľný vstup na trh. Jedným slovom – konkurencia. A tu musíme proste odbúrať. K tomu nám pomôže práve optimalizácia SEO - www.4shop.sk.Už vieme, že vo vyhľadávačoch sme vidieť, a to „hore“.
A čo kategória Vami ponúkaného tovaru? Je možné, že nie ste jedineční a sami? Je potrebné opäť ponúkať a zaujať. Viditeľne, transparentne zvoliť popis samotného produktu. Detailné a skutočné údaje o kategórii Vášho tovaru, službách atď. Jednoducho povedané, s naším tímom 4shopvytvoríme popis, navigáciu a konečný vzhľad Vášho e-shopu.
Zhrňme si to teda do základných bodov:
- stratégia predaja pomocou e-shopu,
- konkurencieschopnosť znamená byť vidieť a zaujať (SEO),
- na to nadväzuje vzhľad Vášho e-shopu.
Tak je logické, že e-shop musí ísť tzv. na ruku tržnej sile, pre nás, hlavným návštevníkom, ktorí sa musia stať predovšetkým našimi zákazníkmi. Musíme ich osloviť a už to, ako vyzerajú naše stránky a ako fungujú, je pri prvej návšteve mnohokrát rozhodujúce. Musíme ponúkať najjednoduchšiu cestu k nášmu tovaru. Zložité „preklikávanie“ odradí každého hneď na začiatku.
Ak sa vo všetkom strácame, nie je problém z našej strany 4shopponúknuť bezplatnú marketingovú konzultáciu. Záver tejto kapitoly zhrniem do ľahko pochopiteľnej a logickej vety – váš web musí byť vidieť. Perfektná funkčnosť a intuitívna navigácia s popisom zrýchli orientáciu klientov a Vám zaručí návštevnosť. Nebojte sa priamej komunikácie pomocou diskusie na Vašom webe. Nie je pre nás problém zaradiť ju do Vášho systému. Môžete tak okamžite reagovať a nedať tak šancu konkurencii. .
S Vami, ktorí to s podnikaním pomocou e-shopu myslíte seriózne, si konkurenciu bližšie rozoberieme v ďalšom predstavení našich služieb