Zakládáme internetový obchod - seriál
Seriál zakladáme internetový obchod je pre každého zákazníka sadou rád, ako nepodceniť počiatky s internetovým obchodom a ako sa vyvarovať chýb, ktoré sú veľmi časté.
Zakládáme internetový obchod, krok 3
V predchádzajúcich častiach sme si ujasnili a vysvetlili, čo je potrebné k zriadeniu e-shopu, akých chýb sa vyvarovať a rozobrali sme, čo je cieľová skupina Vašich zákazníkov. V tejto kapitole sa spoločne s 4shop.cz pozrieme na jednu veľmi citlivú a kľúčovú tému, ktorou je konkurencia a čo s ňou urobiť
Jednoduchý výklad slova konkurencia – pochádza z talianskeho „concurrere“ a znamená to „bežať spolu“, viesť spolu. Význam je dosť jasný. Vy ale nechcete nikoho spolu. Vy ste jedineční a musíte to dať najavo všetkým v okolí. Musíme si uvedomiť, že v dnešnej dobe nie je nič jednoduchšieho, než pár úderov na klávesnicu, jedno kliknutie myšou a už ste „druhý“. Náš tým 4shop.sk je tu nielen pre tvorbu a dizajnérsku prácu na Vašich stránkach, ale predovšetkým preto, aby pomohol komplexne zlepšiť Váš potenciál na internetovom trhu.
Spoločne sa proti konkurencii postavíme hneď na začiatku tvorby webu a to tým najjednoduchším, čím je úspešnosť vo vyhľadávačoch. Dôvody, prečo práve Vy sa zobrazíte na predných miestach sú:
- zadáme relevantnú frázu a kľúčové slová,
- použijeme nadpisy,
- príslušnými značkami zvýrazníme text.
Vlastne sa jedná o sémantickú tvorbu webu. Znamená to, že Vám vytvoríme web, na ktorom informácie uložíme a zostavíme podľa štandardných pravidiel, ktoré uľahčia vyhľadávanie a spracovanie. Jednoducho povedané, tím4shop.sk spracuje Váš web tak, aby text bol dobre prístupný idexovacím robotom.
Uvedomte si, že Vašich konkurentov prekonáte okrem úspešnosti vo vyhľadávačoch tiež spracovaním webu z hľadiska koncového užívateľa – spotrebiteľa – Vášho zdroja ziskov.
Preto pri tvorbe webu naši experti navrhujú riešenia optimálne prispôsobené pohľadu užívateľa. Tu sa riadime osvedčenými základnými pravidlami, ktorými sú:
- zaujať návštevníka Vášho webu,
- štrukturalizácia obsahu,
- vhodná prezentácia výhod oproti konkurencii,
- jednoduchá orientácia na Vašich stránkach.
Zamyslite sa nad tým, čo ponúkate oproti konkurencii navyše. Ako napríklad kvalita, lepšie ceny, služby a pod. Vaša jedinečnosť alebo originalita, ktorú máte len Vy. A samozrejme, na druhej strane analyzujte hrozby spolu s ostatnými negatívami.
Spoločne potom vytvoríme riešenie, ktorým nájdeme správnu cestu pri tvorbe Vašich stránok a zviditeľníme Vaše služby, servis, kvalitu, záruku atď. Jednoducho Vaše plusy na poli internetového obchodu. Následne zjednodušíme prístup k Vami ponúkaným službám. Tak si zvýšite návštevnosť a počet potenciálnych zákazníkov.
Majte na mysli stále platné príslovie, že ku každému tovaru existuje kupec. Naši pracovníci 4shop.sk, spoločne s Vami vytvoria pre zákazníkov najjednoduchšiu možnú cestu pre Vami ponúkaný tovar, produkty, služby a pod. Uvedomte si, že internetový obchod nie je nič iného než investícia a ta sa Vám musí vrátiť a zarobiť. Nabudúce si povieme niečo o samotnom objednávkovom procese a jeho špecifikách a ako na ne.