Zakládáme internetový obchod - seriál
Seriál zakladáme internetový obchod je pre každého zákazníka sadou rád, ako nepodceniť počiatky s internetovým obchodom a ako sa vyvarovať chýb, ktoré sú veľmi časté.
Krok 9 - Slovo je mocná zbraň
Dnes si spoločne povieme niečo málo o texte. A to konkrétne, ako by mal text na Vašom webe vyzerať. Všeobecne platí, že ľudia sa radi dívajú na pekné veci. Teda aj vizuálna stránka webu, spoločne s textom, musia pôsobiť pozitívne a príjemne. Základná rada znie, nebojte sa investovať pri tvorbe webu práve do copywritingu.
Dôvodov je veľa. Návštevníci na web zavítajú pomocou vyhľadávačov. A tie fungujú predovšetkým na textovom obsahu na weboch. To sme si 4shop.sk už vysvetľovali v predchádzajúcich dieloch. A slová, ktoré použijete, rozhodujú, na ktoré dané kľúčové slovo sa Váš web zobrazí.
Texty sú podstatné pre návštevníka webu. Text však musí zaujať a pozitívne naladiť a tým nalákať a ukončiť všetko nákupom. V tom je už zmienená sila slova. Nezostaňte len u ponuky, ale poskytujte informácie o tovare. Ak sa zaoberáte predajom napríklad kancelárskej techniky, poskytnite zákazníkom informácie, ako odstrániť drobné nedostatky na konkrétnych modeloch, ako urobiť údržbu, rôzne „vychytávky“ zjednodušujúce obsluhu a pod. Zo začiatku Váš web budú navštevovať kvôli informáciám, a ak spotrebujú farbu alebo papier, ste to práve Vy, od koho majú informácie. A teda ste považovaní za odborníkov, viete, čo predávate a pravdepodobne u Vás nakúpi chýbajúce komponenty a aj Vás väčšinou odporučí.
Texty sú dôležité najmä pre návštevníkov. Tým, čo hovoríte, ich presvedčujete k nákupu, vyvolávate v nich zodpovedajúcu náladu a nakoniec ich k sebe aj lákate. Stále viac webov totiž vábi zákazníkov na obsahové sekcie. Ak napríklad predávate lyže a poskytujete svojim zákazníkom informácie o zjazdovkách, rady týkajúce sa údržby lyží a podobne, pravdepodobne k Vám začnú chodiť najskôr kvôli týmto informáciám. A keď si budú chcieť kúpiť lyže, prídu rovno k Vám.
Nie veľmi dobrou vlastnosťou ľudí je, že sú v dnešnej dobe leniví čítať. Preto na webe požívajte jednoduché vety. Platí zásada – jasne – stručne – prehľadne. Nepoužívajte doslovné citácie zákonov, vyhlášok. Píšte s vedomím, že na druhej strane je človek, od ktorého chcete, aby Vás mal rád a získal dojem, že on je ten jediný, na ktorom Vám záleží. Je to predsa Váš zákazník.
Zdôraznite výhody, bonusy získané práve nákupom u Vás. Podčiarknite výhodu konkrétneho tovaru. Majte na pamäti, že web nie je elektronická čítačka kníh. Preto texty píšte stručné a píšte štruktúrované nadpisy. Používajte bezpätkový font a ak je to možné aj užšie riadky. Úprava textu je dôležitá kvôli namáhaniu očí. Zákazník používa monitor, nelistuje v knihe.
A na záver jedna rada. Ak máte možnosť nahradiť dlhé texty tabuľkou, grafom, videom. obrázkom, či inou vizualizáciou, urobte to. Je to zaujímavejšie, vo väčšine prípadov aj zrozumiteľnejšie. Spomeňte si na deti a obrázkové knižky. Slovo pes si dieťa neprečíta, ale na obrázok reaguje s radosťou a s istotou ho určí ako psa a zapamätá si ho.